Nu putem schimba lumea...

miercuri, 18 februarie 2009

Nimeni nu poate schimba lumea, nu o poate face nici mai buna, nici mai frumoasa, nici chiar mai urata sau mai rea daca ar vrea. Totusi e curios cum profetii si reformatorii de orice fel, cauta sa faca lumea mai frumoasa ori mai buna. Nimeni nu cauta sa o faca mai urata, mai rea, desi se pare ca au fost oameni, lideri am putea spune, care au facut lumea mai rea, in numele celor mai frumoase idealuri.Au facut-o doar, nu au schimbat-o...

Nimeni nu poate sa schimbe lumea, nici presedintele, nici priministru, nici generalul, nici vrajitorul, nici filozoful si nici chiar poetul care ar putea fi cel mai aproape de aceasta putere.

M-am gandit si eu, am cautat sa vad drumul care duce la o lume mai buna, la o credinta si speranta mai buna, m-am inaltat chiar pe un nor argintiu, plutind pe visuri si am vazut de acolo de sus intinderile lumii acesteia, sufletele oamenilor mai bune, lumini curate, fete de oameni mai frumoase, infatisari deosebite...Mi-am intins mainile sa imbratisez aceasta lume, dar am cazut de acolo de sus si mi-am frant inima ca multi altii si ca toti visatorii de ieri si dintotdeauna, m-am scuturat de praf si mi-am zis "nu pot schimba lumea".

Nimeni nu o poate schimba, doar sa se scuture de praf...

3 Comments:

Dolan said...

Noi, oamenii, putem schimba aceasta lume... dar nu in viata aceasta si poate nici in urmatoarea... poate atunci cand nu o sa mai existe in sufletele oamenilor avaritia, zgarcenia, ura, lacomia, s.a.m.d, cand o sa dispara goana dupa bani, avutii, putere... atunci o sa reusim :)

Floarea bunica said...

Nu mai fi asa de idealist si visator.Incearca sa schimbi in bine doar ce e in jurul tau.Tu nu vezi ca toti sunt ,mai mult sau mai putin,egoisti.Nu se omoara de grija nimanui in realitate,aparentele sunt altele.Asa ca" scutura-te de praf" si lasa-i.

Evir11... said...

mda...e cam asa, stiu asta, visam doar...